جهان

عدم تضمین برای ادامه روند صعودی بیت کوین

صالح عبادی، کارشناس حوزه ارز‌های دیجیتال، با اشاره به نوسانات بازار ارز دیجیتال، بیان کرد، در هفته‌های گذشته به دلیل اینکه شرکت‌های بزرگی مانند تسلا وارد این عرصه شده‌اند، قیمت بیت کوین دچار افزایش شده و به نوعی می‌توان گفت که در بازار شاهد بالارفتن غیرواقعی قیمت‌ها بودیم.

صالح عبادی با بیان اینکه بازار در حال تنظیم و تغییر خود است، ادامه داد، نوسانات بازار در روز‌های گذشته برای رسیدن به نقطه تعادلی ادامه دارد، اما افزایش و یا کاهش آن را نمی‌توان به صورت دقیق مشخص و پیش بینی کرد.

این کارشناس حوزه ارز‌های دیجیتال با بیان اینکه بازار ارز‌های دیجیتال حوزه‌ای دانش‌محوری دارند گفت، این نوع بازار ارز‌ از تصمیمات دولت‌ها تاثیر نمی‌پذیرد و تنها عرضه و تقاضا بر این بازار اثرگذار است به همین جهت توصیه می‌شود افرادی که شناختی از شرایط اقتصاد جهانی ندارند، وارد این بازار نشوند. حوزه رمز ارز به دلیل ماهیت مستقل خود، از تصمیمات نهاد‌های قانونی تاثیر نمی‌پذیرد و بانک مرکزی باید به جای ایجاد محدودیت برای تبادل ارز‌های دیجیتال به سمت آگاهی رسانی در این بخش پیش رود.

وی ادامه داد، اقدام بانک مرکزی برای ایجاد ارز دیجیتال هیچ ارتباطی به ارز‌هایی مانند بیت کوین ندارد، طرح بانک مرکزی ایجاد ارز دیجیتال بر اساس ریال می‌باشد که می‌تواند باعث سهولت در تبادلات مالی خرد باشد. همچنین در رابطه با پیش بینی ادامه روند صعودی ارز‌های دیجیتال نمی‌توان تضمینی ارائه داد ولی سرمایه گذاری بلندمدت می‌تواند گزینه بهتری برای حضور در این بازار است.

صالح عبادی، کارشناس حوزه ارز‌های دیجیتال، در آخر گفت: سرمایه گذاری در بازار ارز مانند هر بازار دیگری نیازمند آگاهی به شرایط حاکم است این دانش برای بازار‌های ارز‌های دیجیتال به دلیل نداشتن متولی رسمی باید با دقت بیشتری صورت گیرد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا