کسب و کار

جریمه اصناف متخلف

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای از صدور مجوز فعالیت گروه شغلی ۲ در شهرهای قرمز به منظور اجرا تشکر و به تمامی واحدهای صنفی ابلاغ کرده که در جهت ایفای مسئولیت اجتماعی بیشتر از گذشته نسبت به رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی دقت نمایند. علاوه بر آن در این اطلاعیه از دیگر واحدهای بازرسی‌ اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی سراسر کشور در خواست شده تا اهتمام جدی‌تری نسبت به نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های این ستاد داشته باشند.

در نتیجه کسب و کارهایی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی کنند با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا در شهرهای قرمز به مدت 3 هفته و در شهرهای نارنجی به مدت 2 هفته پلمپ خواهند شد. لازم به ذکر است از روز شنبه مشاغل گروه ۱ و۲ و همچنین بازارها و پاساژها در همه شهرهای نارنجی و قرمز از جمله تهران مجاز به فعالیت می‌باشند.

همچنین طی هفته جاری فعالیت مشاغل گروه 3 و 4 که شامل تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها بدون عرضه مواد دخانی، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان با حضور 10 نفر، موزه‌ها، سینماها، تئاترها و مهدهای کودک، باغ وحش ها و شهرهای بازی، مراکز تفریحی آبی و گیم نت‌ها هستند، همچنان تعطیل می‌‎باشند.

از آغاز سال 1400 موج جدید ویروس کرونا شروع شد و در پی آن مشاغل گروه 2، 3 و 4 طی چهار هفته اخیر تعطیل بودند. این طولانی‌ترین محدودیت برای مشاغل از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور محسوب می‌شود. در طی هفته‌های اخیر مسوولان صنفی کشور چندین بار به بسته بودن واحدهای صنفی، فعالیت بانک‌ها، سازمان امور مالیاتی و … با توجه به شرایط اقتصادی سخت اصناف اعتراض کرده‌اند؛ در نتیجه اتاق اصناف به ستاد ملی کرونا پیشنهاد داد که‌ مشاغل گروه 2 که بیشترین واحدهای صنفی را شامل می‌شود، در شرایط قرمز نیز با تشدید پروتکل‌ها مجاز به فعالیت باشند.

بر اساس اعلام مسئولان صنفی، حدود 35 الی 40 % واحدهای صنفی اجاره‌ای می‌باشند. همچنین بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، طی هفته‌های اخیر اصناف روزانه 5000 میلیارد تومان کاهش فروش داشته، در حالی که نقش صنوف از شیوع ویروس کرونا کمتر از 15% است و سهم حمل و نقل عمومی در گسترش بیماری خیلی بیشتر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا