برق

ایجاد 10 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی

محسن بختیار، معاون برنامه‌ ریزی و اقتصادی وزیر نیرو، در رابطه با موضوع اقدام‌های وزارت نیرو برای ایجاد تاسیسات تولید برق و نیروگاه درصنایع بزرگ کشور بیان کرد: در پی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بر اساس ‌اعلام علاقه‌مندی سرمایه‌گذاری صنایع بزرگ جهت تأمین برق مطمئن و پایدار واحدهای تولیدی خود و درخواست همکاری و هماهنگی صنعت برق، جلسه ها و مذاکراتی جهت تحقق این مهم بین نمایندگان وزارتخانه‌های نیرو و صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است. تأمین برق مطمئن، مستمر و پایدار صنایع انرژی‌ بر و شهرک‌های صنعتی و افزایش بهره‌وری و کاهش شدت انرژی در بخش صنعت و معدن از مهم ترین موضوعات مورد تفاهم دو وزارتخانه میباشد.

محسن بختیار در ادامه بیان کرد: با توجه به بخشی از این توافق، 13 بنگاه‌ صنعتی برای احداث 10 هزار و 360 مگاوات نیروگاه حرارتی و تجدیدپذیر جدید در 10 استان طی مدت 3 سال، سرمایه‌گذاری خواهند داشت.

معاون برنامه‌ ریزی و اقتصادی وزیر نیرو با اشاره به اینکه وزارت نیرو حمایت‌های لازم در پشتیبانی برق این واحدهای تولیدی سرمایه‌گذار را در مواقع خروج اضطراری و یا تعمیرات نیروگاه‌های احداث شده به‌عمل آورده، در ادامه گفت: برق مصرفی این صنایع تا سقف تولید نیروگاه‌های خود مصرف از شمول قطع یا محدودیت برق در دوره اوج بار مستثنی خواهد بود.

این شخص مسئول خاطرنشان کرد: موافقت اصولی جهت احداث واحدهای نیروگاهی فوق به‌ صورت خود مصرف توسط واحدهای تولیدی سرمایه‌گذار از سوی وزارت نیرو آماده شده است. متن این تفاهم‌نامه با همکاری واحدهای مرتبط در دو وزارتخانه تنظیم و طی نامه‌ای از سوی وزارت نیرو برای وزارت صمت ارسال شده است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا