کسب و کار

بازگشایی تالارها

در ادامه‌ی مکاتبات و پیگیری های صورت گرفته اتاق اصناف ایران جهت بازگشایی و فعالیت مجدد تالارها، کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در روز ششم خرداد ماه موافقت خود را در خصوص صدور مجوز فعالیت مجدد تالارها به شرط رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و نظارت دقیق بر اجرای ضوابط و دستورالعمل‌ها اعلام کرد.

بر اساس این توافق، سالن ها باید برای هر نفر فضای هشت متر مربعی ایجاد کنند، فاصله میان صندلی ها باید 3 متر باشد و حداکثر با 30% ظرفیت فعالیت و پذیرش مشتری برای خدمات صورت گیرد.

علاوه بر آن، در رابطه با سالن های مسقف که دارای فضای بسته‌ای می‌باشند، علاوه بر الزام رعایت دستورالعمل‌ها اعلام شده در فضای باز، رعایت محدودیت پذیرش مشتری در شهرهای قرمز حداکثر تا 15 نفر، نارنجی 20 نفر، زرد 30 نفر و در شهر ها با شرایط آبی تا 50 نفر لازم‌ و ضروری است.

اواخر دی ماه سال گذشته بعد از نزدیک به یک سال تعطیلی بر اثر شیوع ویروس کرونا، تالارها فعالیت خود را در مناطق زرد از سر گرفتند که با شروع موج جدید کرونا بعد از عید نوروز مجددا در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل شدند.

بر اساس اعلام رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران، تعطیلات سال قبل منجر به ورشکستگی کامل این صنف شده بود و بر اساس برآوردها حدود ۱۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در پی تعطیلی تالارها بیکار شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا